I takt med att det digitala landskapet utvecklas, med nya verktyg och krav (t.ex. Google Analytics 4 och Consent Mode v2) blir det allt viktigare att säkerställa att er datainsamling fungerar, är optimerad och i linje med de senaste standarderna.
Nya implementationer och förändringar på er sajt påverkar inte sällan den uppsatta mätningen som i många fall förlitar sig på tidigare innehåll och funktioner.
En analysaudit är en hälsokontroll för era nuvarande mätverktyg och en investering i er digitala framtid.
Så här går det till
Våra analytiker genomför en teknisk granskning, som undersöker hur verktyget är uppsatt för att kontrollera att statistik samlas in korrekt. Detta görs genom en dokumenterad process och checklista som bland annat validerar:
Datainsamling – Har alla sidor spårningsscriptet implementerat och är det rätt uppsatt?
Struktur och uppsättning av konton – Hur ser strukturen ut, gör ni relevanta filtreringar, fungerar koppling till andra produkter?
Mätning av conversions/key events/events – Är eventspårningen och målen uppsatta korrekt och hjälper det er att följa upp meningsfulla actions?
Dataintegritet – Är kontot uppsatt enligt gällande integritetskrav och lagar?
Verktyg vi validerar: Google Analytics, Google Tag Manager, Matomo och Matomo Tag Manager
Det här får ni
Efter granskningen får ni en rapport som inkluderar aktuell status, förbättringsförslag och åtgärdsprioriteringar som gör er redo att säkerställa att er datainsamling fungerar optimalt.
Pris och boka
Vi anpassar analysauditen efter er uppsättning och era behov. Kontakta Emmilie Ruthér för att diskutera upplägg och få ett prisförslag.