Öka chanserna att skapa affärsnytta
Genom att införa ett målstyrt och datadrivet arbetssätt ökar man chanserna att ens digitala tjänster bidrar till att skapa affärsnytta. I den här artikeln får du konkreta tips och råd för att komma igång.
Agria Djurförsäkring har genomfört en byråpitch för att inleda ett byråsamarbete som ska accelerera arbetet med att ta fram en ny webbplattform. Den nya webbplattformen ska erbjuda en kundupplevelse i framkant och bidra till att Agria kan nå sina affärsmål.
Fröjds uppdrag är att i nära samarbete med Agrias tekniska team och kundinsiktsteam designa och utveckla en ny webbplattform i Optimizely 12 med förutsättningar att implementeras på samtliga marknader där Agria är aktiva. Den nya lösningen ska vara modern och hållbar ur såväl teknik- som användarperspektiv. Uppdraget ska också leverera en hållbar och flexibel teknisk arkitektur och ett tillgängligt designsystem och komponentbibliotek som levandegör varumärket i Agrias digitala kanaler.
“Efter en grundlig pitchprocess har vi valt Fröjd för att arbeta fram vår nya webbplattform tillsammans med oss. De visade upp ett sammansvetsat team med starka förmågor som motsvarar de högt ställda krav vi satt upp för projektet – att levandegöra vårt varumärke i en väldesignad användarupplevelse, byggd på en lösning i teknisk framkant.”
- Robin Johansson, Chef Digitala Kundmötet, Agria Djurförsäkring
För uppdraget tillsätter Fröjd ett dedikerat kundteam bestående av Systemarkitekt, UX-designer, Art Director, Backendutvecklare, Frontendutvecklare och SEO-specialist som leds av Fröjds projektledare Martina Sundling.
“På Agria finns redan ett starkt grundarbete och värdefulla insikter. Nu ser vi fram emot att tillsammans i projektgruppen skapa en enklare och mer användarvänlig digital upplevelse för Agrias kunder. Innehållets kvalitet och omfattning behåller vi, men vi gör det enklare för kunden att snabbt hitta det de söker.”
- Martina Sundling, Projektledare, Fröjd
Agria Djurförsäkring är Länsförsäkringsgruppens specialistbolag för djur- och grödaförsäkring och ett dottervarumärke till Länsförsäkringar. Agria är en del av djurvärlden och strävar efter att göra livet med djur enkelt och glädjefyllt. Agria driver djurförsäkringar med ett stort mått av empati och har ett stort engagemang i att skapa trygghet för djur och djurägare. Agria är marknadsledande i Sverige och finns även i Norge, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Irland och Storbritannien.