Kampanjsajt för Nord och nästa generations keyboard
Nord, den svenska tillverkaren av keyboards och syntar i premiumsegmentet, lanserade nyligen Nord Stage 4 – en ny generation av Nords flaggskepps-instrument.
Inför lanseringen hade Nord behov av en kampanjsajt där de nya produkterna kunde presenteras och demonstreras på ett flexibelt sätt. Då behovet av sajten är begränsat till lanseringsperioden ville vi hitta en effektiv lösning, välavvägd för sajtens syfte.
Som plattformsoberoende byrå är vi ständigt nyfikna på olika plattformar och tekniker och lägger stolthet i att kunna erbjuda våra kunder den bästa lösningen baserat på förutsättningar och behov. Webflow är en no-code-lösning som lämpar sig för enklare innehållssajter utan komplex funktionalitet.
Genom att använda oss av Webflow kunde vi implementera kundens design från den första dagen i projektet. Teamet bestod av Jon Eriksson, projektledare på Fröjd, som ansvarade för att bygga lösningen i Webflow och Nords digitala designer Mikael Anvegård som tog fram design och innehåll.
Sajten presenterar Nords nya produkter både genom bilder och videos, men också via en 3D-modell som användare kan vrida och vända på för att få en bättre upplevelse av Nord Stage 4. Sajten är självklart noga genomgången för att fungera och ge en bra upplevelse i alla enheter.
Nord designar och tillverkar synthar och stagepianon inom premiumsegmentet. Alla instrumenten är handgjorda i Sverige och håller en mycket hög kvalitet. Nord grundades 1983 och är idag marknadsledande inom stagepianon för professionellt bruk.