Stöldskyddsföreningen får ny webbplats med fokus på sömlösa flöden som konverterar
Tillsammans med Stöldskyddsföreningen workshopade vi fram syfte, målgrupp, mål och mätplan för en ny webbplats. Baserat på resultat från workshopen samt mätning av användarbeteenden på befintlig sajt föreslog vi ett antal prioriterade flöden, varav e-handeln var ett av dessa.
E-handelsflöden som konverterar
Stöldskyddsföreningen vänder sig till företag och privatkunder och säljer både fysiska produkter och abonnemang, därför har stor vikt lagts på att göra deras e-handel så tydlig och enkel som möjligt. Vi användartestade flöden för att förstå vad som fungerade bra och mindre bra med nuvarande lösning. Därefter arbetade vi fram nya wireframes och ny design med fokus på att optimera de prioriterade flöden, med både fokus på användar- och affärsnytta.
Webbplatsen ska skapa värde för Stöldskyddsföreningens kunder och den digitala affären. Första lanseringen innebär en kostnadseffektiv, lättarbetad och flexibel lösning som kan utvecklas och förädlas över tid. Första steget med nya plattformen lanserades 25 september 2019 och vi ser fram emot att arbeta vidare och optimera sajten tillsammans med Stöldskyddsföreningen.
Besök gärna sajten: https://www.stoldskyddsforeningen.se/