En rosa lansering för kampen mot Bröstcancer
I februari 2018 vann vi Bröstcancerförbundets pitch när de sökte sin nästa digitalbyrå. Förbundet och de lokala föreningarna har fått egna sajter som tillsammans utgör en gemensam och enhetlig plattform för organisationen. Sajterna är strukturerade efter användarens behov och hjälper personen hitta det hen behöver oavsett om det på förenings- eller förbundsnivå.
Vi har även tagit ett nytt grepp om den digitala identiteten och utvecklat ett nytt typsnitt, ett nytt mönster och grafiska uttryck som är unika för sajterna.
Vill du läsa alla detaljer om detta projekt? Unna dig! Klicka för att läsa mer om Fröjds arbete, eller klicka här för att besöka den nya förbundssajten.
– Vi är väldigt nöjda över sajten och tar med lanseringen ytterligare ett steg i vårt varumärkesarbete för att öka kännedomen om Bröstcancerförbundet. Vi vill tydliggöra vår position som den enda organisationen som arbetar med att finansiera bröstcancerforskning och stödja drabbade året om. För oss är alla månader rosa.
Marit Jenset, generalsekreterare på Bröstcancerförbundet.
💗 Stort tack till arbetsgruppen och alla engagerade på Bröstcancerförbundet som varit delaktiga i detta fantastiska projekt 💗