Upplev skärgården på vårt sätt

KUND

Djurönäset


UPPDRAG

Visuell identitet
Kommunikationskoncept och tonalitet
Design
Art Direction

Bakgrund

Djurönäset är en unik plats i skärgården och ett av Sveriges största konferens- och spahotell. Anläggningen har under de senaste åren expanderat och består idag av många olika komponenter: restauranger, spa, folkpark och aktivitetscenter för att nämna några, men visuellt har Djurönäsets grafiska profil inte hängt med.

Utmaning

Fröjd fick i uppdrag att modernisera och paketera Djurönäsets visuella identitet och varumärke, samt skapa en röd tråd genom alla olika affärsområden som samtidigt lät de olika komponenterna få sin unika prägel. Vi tog också fram en kommunikativ tonalitet som genomsyrades av Djurönäsets och dess medarbetares värderingar och hängivenhet till anläggningen och gästerna.

Projektgrupp

Projektledare: Lars Lundberg
Art Director: Toby Cane & Matilda Storm
Design: Matilda Storm